mrt 132008
 

gracepilo.jpgIk heb altijd geloofd in de kracht van podcasting, niet alleen voor het bedrijfsleven, maar ook voor het onderwijs.

Een paar dagen geleden luisterde ik naar een aflevering van Inside Mac Radio een podcast waar allerlei voornamelijk Mac-gerelateerde media ontwikkelingen de revue passeren. Zeg maar een soort Radio-online, maar dan helemaal gefocust op het gebruik van de Mac. Net als in Radio-online berichten, tests en interviews met deze of gene over een specifiek onderwerp.

In de aflevering van 8 maart zit een kort blokje met een interview met Grace Poli (media specialist aan de José Martí Middle School in Union City, New Jersey) die vertelt waarom en hoe ze iPods gebruikt in haar lessen ‘English as second language’.

Luister zelf naar het segment van bijna 12 minuten dat op 2’ 40 begint:
~ Inside Mac Radio – March 8th 2008

Is het niet geweldig? Ik vind dat in ieder geval wel. Grace spreidt hier visie en passie ten toon en bewijst hiermee dat je met een beetje creativiteit de iPod ook op een minder voor de hand liggende maar heel effectieve manier op school kan gebruiken.

Ze heeft een website waar je ook een en ander kan lezen: Teach with Grace

Ik ben jaloers op Grace, want wat zou het mij geweldig lijken om edu-iPod plannen te bedenken, ontwikkelen en te realiseren.
Ik zou best wel eens willen weten/horen of iets vergelijkbaars in Nederland gebeurt.

Is er in NL überhaupt wel ruimte om volgens dergelijke methoden te werken?

Gerelateerd:
~ Ik ben van mening veranderd
~ Kijk, DAT bedoel ik
~ Ik ben er voor gevallen: de iPod met video
~ iPod + Podcast = Anytime Learning
~ Podcasten in NL … Eh …

_______________ »  Download deze post als een e-book

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.