WiFi repeater van de Action

In plaats van te kiezen voor een Wifi versterker van KPN heb ik besloten om vanmiddag twee WiFi repeaters voor €19,95 per stuk bij de Action in Eindhoven te kopen.

Het is de WR03 Wireless Wi-Fi repeater van Dymond. Je kan hem gewoon in een 220 volt stekkerdoos of beter gezegd in het stopcontact steken.

Het gave is dat ze “dual band” zijn (2.4 GHZ en 5 GHz)

» meer info over de WR03 repeater

 

Perfect ding! Een AANRADERRRR……

Naschrift: Ik heb op 7 januari 2018 een follow-up geschreven:
__________________________________________
P.S. Als je in de regio Oost-Brabant woont en je verlegen zit om persoonlijke hulp (één op één) met je Mac, iPad of iPhone, dan kan ik je helpen. Ik kom bij jou thuis om in alle rust en in jouw eigen tempo te helpen. Alle details vind je op MacLessen

//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

103 gedachten over “WiFi repeater van de Action

  1. Hoi Fred Zelders, er is er nu een bij action voor € 14,95 ook een Dymond, is dat dezelfde en kan je die makkelijk gebruiken, wij zitten op een camping waar je internet moet kopen ( wifitenne) met palen verdeeld over de grote camping, maar dat is vaak vrij slecht. ( slecht weer of veel gebruikers ) soms kunnen ze het signaal van buitenaf iets versterken als je kontakt hebt met wifitenne. Kan je zo’n versterker dan gebruiken? Of heeft dat geen zin. Ben benieuwd naar antwoord.
    Gr.Annelies.

    Like

    1. Annelies,
      1. Check op de verpakking of het de “WR03 Wireless Wi-Fi repeater” van Dymond is.
      2. Ik kan niet beoordelen of een Wifi repeater daar gaat werken. Dat hangt af van hoe het netwerk op die camping is ingericht en hoe je daar als gebruiker op het netwerk kan inloggen.
      Ik zou zeggen koop die repeater en ga het proberen. Als hij daar niet gaat werken komt hij ongetwijfeld ergens anders wel weer van pas.

      Het spijt me dat ik er verder niks zinnigs over kan zeggen..

      Like

      1. Oké bedankt, voor het zeer snelle antwoord. Het is een probleem op de camping, ik zie wel. Thuis hoef ik het zeker niet, is een sterk draadloos Wi-Fi.. ik zie wel . Bedankt.

        Like

      2. Beste een vraagje. Heb zo een wifi versterker van dymond van de action. Maar als ik die aansluit via wps en dan erna insteek in een stekker dan lukt alles wel maar krijg ik op mijn bbox een roodlampje bij mijn wifi. Dus die geeft een conflict. Hoe kan ik dit vermijden

        Like

      3. Hallo Wendy,

        Ik heb geen kennis van ‘de bbox’ en moet je het antwoord dus schuldig blijven. Ik hoop dat andere bezoekers je hier mee kunnen helpen.

        Wie helpt Wendy?

        Like

    2. Annelies,

      Wanneer je op de camping een slecht wifi signaal hebt. Raad ik jou de EZ Hotspot Extender V3 aan.
      Wij hebben ook een slechte wifi ontvangst op de camping. Bovendien krijgen we altijd maar 1 code voor 1 apparaat. Met de EZ Hotspot Extender V3 kunnen veel apparaten op terwijl je maar 1 code hebt. Veel kampeerders op onze camping gebruiken dit apparaat naar volle tevredenheid.

      Like

  2. Hoi Fred,

    Heb zojuist ook een wifi-repeater van de action gekocht. Heb m inmiddels geinstalleerd en het is gelukt om verbinding te krijgen. Er staat dan ook bij wifi-verbindingen dat ie verbonden is maar er staat ook bjj ‘geen internet’. Weet nu echt niet meer waar ik het zoeken moet. Heb thuis een kpn experiabox met modem en router in één.

    Kan jij me verder helpen?
    Zou echt fantastisch zijn.

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Groetjes Ursula

    Like

      1. Dankjewel voor je snelle reactie. Deze instructievideo had ik al gezien en alle stappen al gevolgd. Het is dan ook gelukt om de repeater te installeren. Hij heeft dus verbinding en bolle bak signaal….maar geen internet. Bij de wifi-verbindingen op mijn telefoon staat dan ook ‘verbonden’ maar er staat ook meteen achter ‘geen internet’. Dus weet niet meer waar ik de fout moet zoeken. Heb kpn ook al gebeld maar hebben er geen antwoord op.

        Hoop gewoon dat iemand dit herkent en weet hoe het is op te lossen.

        Als je nog tips hebt hoor ik het heel graag!

        Groetjes Ursula

        Like

      2. Kan je jouw telefoon wel via WiFi met internet verbinden als je de repeater uitschakelt (uit het stopcontact haalt)?

        Like

      3. hi , hij pakt het sgnaal van je repeater en zegt verbonden , wat ook klopt , alleen is je repeater verbonden met je router voor het i.p adres . probeer na een reset van beide apperaten of je met WPS kunt verbinden . Zorg dat ze vlak naast elkaar staan op het moment dat je tegelijkertijd de wps buttons indrukt en na een paar seconden loslaat , dan even hooguit een paar minuten wachten tot ze elkaar gevonden hebben , dan kan de repeater uit het stopcontact en elders op gewenste locatie weer geplaatst worden . Succes voor iedereen die deze info kan gebruiken .

        Like

      4. hallo allemaal, Ik heb precies hetzelfde probleem. Op mijn telefoon staat een uitroepteken in het wifi ‘boogje’ en de melding “geen internet”. Echter op mijn tablet en laptop geen uitroepteken en melding, maarals ik iets wil googlen, dan zegt ie dat ik offline ben. Heb het instellen al met de normale knop en met de kabel geprobeerd, maar er lijkt helemaal geen verbinding met het modem te zijn. Welke lampjes zouden moeten branden?

        Groetjes, Cobi

        Like

      5. Je bent er bijna Cobi.
        Je tablet en laptop hebben dus een verbinding gemaakt met je oorspronkelijke Wifi netwerk. Dát Wifi netwerk is verbonden met internet. Je repeater is blijkbaar nog niet (via het bestaande Wifi netwerk) met internet verbonden. Zie mijn andere reactie van zojuist.

        Like

  3. Had het zelfde probleem,ik stelde hem op ons eigen netwerk in, wel verbinding, maar geen internet.
    Bleek dat ik was vergeten het wachtwoord van de router in te vullen. Werkt als een speer.

    Like

  4. Ik loop hier blijkbaar tegen hetzelfde probleem aan.
    Installatie werkt volgens de instructies, inloggen op het wifisignaal van de repeater lukt ook maar dan…
    Ik krijg de melding dat er geen verbinding met internet is.

    Ook brand er geen van de laatste drie lampjes.

    Al eens gereset opnieuw maar telkens dezelfde problemen.

    Like

    1. Je bent er bijna!
      De verbinding van repeater naar je computer/tablet werkt dus prima maar… de Wifi repeater zelf heb je nog niet gekoppeld met je oorspronkelijke/eigen Wifi netwerk. Weet je zeker dat je de naam en het wachtwoord van jouw wifi-netwerk wel juist hebt ingevuld?

      Like

      1. Hallo Vinc,
        Dat met die wps knoppen werkt dus niet. Toen met de bijgeleverde kabel geprobeerd, maar lijkt dus ook niet te werken. Tenminste, ik ben verbonden, masr toch offline. Alleen powerlampje brandt en de rwee lampjes van 2,5 en 5 G. Volgens mij klopt dat niet.

        Help?

        Groetjes, Cobi

        Like

      2. Hallo Fred,
        Waar moet ik dat invullen? Die naam en wachtwoord van mijn wifi netwerk? En wat bedoel je met de repeater is niet verbonden met m’n eigen wifinetwerk? Dat heb ik toch vooraf met de kabel gedaan? Ik begrijp er niets van.
        Ik ben ook een echte digibeet hoor, dus helemaal geen verstand van termen die voor jullie normaalzijn.
        Hoop dat je kunt helpen.

        Groetjes, cobi

        Like

      3. Hallo Cobi,
        Met “repeater is niet verbonden met eigen wifinetwerk” wordt het volgende bedoeld:
        Je hebt deze repeater gekocht om het al in huis draaiende Wifi netwerk “te herhalen”, anders gezegd om het verzorgingsgebied van het bestaande Wifi netwerk uit te breiden.
        Als er verbinding is met de repeater gaat dat “herhalen” alleen werken als de repeater zelf verbonden is met het al draaiende Wifi netwerk. Want alleen het al draaiende Wifi netwerk is op zijn beurt weer verbonden met internet.
        Zorg er dus voor dat de repeater op de juiste manier (protocol en wachtwoord) verbindt met het bestaande Wifi netwerk.

        Waar je dat moet invullen vind je in de handleiding van de repeater.

        Like

      4. Hallo fred,
        Ondanks dat ik de repeater meerdere keren heb gereset, resetknop 10sec indrukken, kan ik mijn laptop niet meer verbinden met de repeater. https://192.168.10.1. Opent niet meer. Wat nu?

        Mijn probleem in eerste instantie was dat ik alles volgens handleiding heb gedaan en toch steeds de melding krijg dat ik wel verbonden ben maar geen internet heb.

        Groetjes, cobi.

        Like

      5. Hallo fred, door van microsoft edge naar chrome om te switchen is het gelukt om weer in de 192.168.10.1 site te komen. Ik heb huer5ook direct maar het wachtwoord gewijzigd. Maarrrr…., welk welk wifi netwerk kies ik nu? Mijn ‘modemwifi’ staat er 2x in. 1één keer met kanaal 100 (A+N+AC), en één keer met kanaal 1 (B+G+N). Welke moet ik nu kiezen?

        Hoop op een snel antwoord, want ik durf hem nu niet meer los te koppelen, uit angst weer niet opnieuw in die website te kunnen komen.

        Groetjes, digibeet Cobi.

        Like

      6. Hoi Cobi,
        Kies 100 (a+n+ac). Dat is de snelste van de twee.
        Die andere is een oudere techniek en in theorie ook minder snel.

        Like

      7. En fred, moet ik de namen van de twee dymond netwerkverbindingen ook veranderen? En zo ja, kan ik dan dezelfde namen gebruiken als dat van mijn modemnetwerk?

        Like

      8. Ja, je kan ze allemaal dezelfde naam en wachtwoord geven. Je computer, telefoon, tablet zoekt dan zelf uit met welke hij het beste kan verbinden.

        Like

      9. Oja, en er staan de volgende kenmerken ingevuld: auth. and Encryption : wpa2; wpa2 Cipher Suite: AES; pre-shared key format: passphrase; en dan nog pre-shared key: waar ik neem ik aan mijn eigen vertrouwde wachtwoord met invullen.???

        Like

      10. Ja dat is juist. Ik denk dat bij jou wpa2 is gekozen. Dat is namelijk bij de meeste prive Wi-Fi -netwerken zo.

        Like

      11. Nou fred, het lijkt erop dat ik het voorelkaar heb. Met jouw hulp dan. Toch gewoon wifi aan gelaten. Zit nu in slaapkamer met de deur dicht, en waar ik voorheen geen wifi meer had, heb ik het nu wel. Maar niet sterk genookeg om een film te bekijken op uitzending gemist, want die hapert steeds.

        Like

      12. Top Cobi!
        Misschien is het signaal te zwak?
        Wat je kan proberen is om de Repeater uit het stopcontact te halen en hem ergens anders (halverwege de kabelmodem en de slaapkamer) weer in het stopcontact te steken. Als je dat gedaan hebt verbindt de Repeater zich zelf met het oorspronkelijke Wi-Fi netwerk. Gewoon wachten totdat de juiste lampjes weer branden en dan zou je weer automatisch verbinding moeten maken.

        Ik ben benieuwd of dat help.

        Like

      13. Ik heb hem een paar meter verzet, wat dichter naar de slaapkamer. Ik geloof dat het beter gaat, maar het was al veel beter danhet was. Ik ga het gewoon een beetje uitproberen. Ik laa de bevindingen wel weten. Bedankt hoor.
        Groetjes, cobi.

        Like

      14. Fijn dat ik je een stukje op weg heb kunnen helpen.
        Veel plezier ermee. 😀

        Like

      15. Hallo Fred, het valt me nu op dat in de rest van het huis, waar internet altijd goed was, het nu wel zeer traag is geworden. Ik heb de repeater boven verwijderd, en is het wel snel. Het lijkt dus of ik vsn de regen in de drup gekomen ben. Alle lampjes op de repeater branden, wat ook m8et volgens mij. Mijn wifiaanduiding op telefoon en tablet is met repeater max. en zonder heb ik drie van de vier ‘boogjes’. Toch is internet met repeater in stopcontact langzamer. Is toch vreemd?

        Groetjes, cobi

        Like

    2. Hallo peter,
      Het is al bijna een jaar geleden, maar is het jou uiteindelijk gelukt? Het koppelen van repeater bedoel ik.

      Groetjes, cobi

      Like

      1. Voor de repeater, dit staat standaard op 12345678 maar ik wil dat graag wijzigen.
        Groetjes Isabel

        Like

      2. Het staat in de handleiding. Dat wachtwoord moet je instellen als je de Wifi-router helemaal opnieuw instelt.
        Helaas kan dat niet makkelijk achteraf.
        Dus: reset die router en begin opnieuw, maar vul dan ook je gewenste wachtwoord in bij Network Name (2.4G SSID) en Network Name (5G SSID).
        Succes!

        Like

  5. Ik heb deze repeater ook gekocht bij de action. Heb hem goed geïnstalleerd. De WiFi zelf werkt goed met dit apparaat alleen via het internetkabel niet. Het is de bedoeling dat ik mijn digitale tv van KPN hierop aansluit. Helaas werkt dit niet. Iemand een tip misschien ?

    Like

    1. Ik heb geen idee Erik.
      Je zal de Dymond in ieder geval in een andere modus moeten instellen. Maar verder geen idee.

      Hopelijk weet iemand anders het antwoord.

      Like

  6. Ik heb hem vandaag gekocht en via WPS verbonden aan mijn router. Vervelende vind ik dat ik het netwerk van de reporter moet kiezen om verbinding te maken en niet mijn bestaande netwerk wordt uitgebreid. Kan dit ook anders?

    Like

    1. Ja dan kan ook anders Marco.
      Bij het instellen kan je de naam van het ge-Repeat-e netwerk naar eigen behoefte veranderen.
      Ik denk dus dat je het device moet resetten (zie handleiding) en dan opnieuw instellen. Voordat je de opdracht geeft om die instelling op te slaan moet je dan dus eerst een andere naam kiezen.

      Like

      1. Fred, dus niet via WPS maar handmatig installeren. Lees echter in de handleiding dat als je met een apparaat verbinding wil maken met de repeater je het netwerk DYMOND WR03 moet selecteren en het bijbehorende wachtwoord moet gebruiken. Zal het eens op de handmatige manier gaan proberen.

        Like

      2. Ik heb handmatig geïnstalleerd. Op die manier heb je meer instellingsmogelijkheden (zoals naam netwerk, soort beveiliging).
        Succes er mee Marco!

        Like

  7. Heb hem nu handmatig ingesteld en de netwerk ID’s en wachtwoorden gelijk gemaakt aan die van mijn router voor beide frequenties. Het lijkt erop dat het nu werkt. Top, en dat voor dit geld. Ga er morgen nog eentje halen om het bereik in de tuin te vergroten.

    Like

  8. Ik heb ook 1 maar het laden van van iets duurt langer dan bij een eigen netwerk heb het handmatig verbonden met lankabel. Maakt niet uit of ik in huis of buiten het huis plaats wel vol berijk

    Like

  9. Hallo,
    Ik heb hem ook gekocht maar kan mijn verbinding niet in de lijst vinden. Het is een verborgen router, maar ik weet de inlog……
    Help?

    Like

    1. Oei, dan heb je een probleem Danicha.

      Als je router een web-interface heeft om de router te beheren kan je via die interface de naam van het Wifi-netwerk achterhalen.

      En als dat niet lukt kan je op YouTube vast wel een video vinden waarin wordt uitgelegd hoe je een verborgen Wifi netwerk kan opsporen.

      Meer oplossingen heb ik niet…

      Misschien iemand anders?

      Like

  10. De dymono wr03 wifi repeater zelf werkt prima, vandaag wilde ik hem even opnieuw installeren omdat ik de naam en het wachtwoord wilde aanpassen. Maar ik kom niet meer op de website die in de handleiding staat aangegeven. Als ik verbinding heb met de dymono 2.4, deze is de enige die ik kan vinden op mijn laptop. Kom ik niet op 192.168.10.1 . Enig idee hoe dit kan?

    Like

  11. Heb de dymono wr03 wifi repeater aangeschaft. Heb alles netjes geïnstalleerd. Wifi repeater de lampjes branden allemaal.
    Ook netjes de laptop aangemeld bij de dymono wr03 2,4. Vervolgens wordt netjes aangegeven dat er verbinding is. Volgens het icoontje van de internetverbinding heb ik een goede verbinding alle streepjes zijn aan. Maar de snelheid van de verbinding is ongelooflijk langzaam. Met de originele wifi verbinding heb ik sneller internet dan met de dymono wr03 wifi repeater. Heeft soms iemand een oplossing hiervoor?

    Like

    1. Advies:
      1. Herstel de wifi-repeater naar fabrieksinstellingen.
      2. Stel de hem opnieuw in.
      3. Check of de verbinding nog steeds zo traag is.
      Zo ja: Breng de router dan terug naar de winkel, want dan lijkt het er op dat er iets aan de wifi-repeater mankeert.
      Succes!

      Like

  12. Gisteren ook zo’n ding bij de Action gehaald omdat mijn wifi adapter op de laptop niet meer helemaal kosher is en ik dus het laatste stuk bedraad aan wil sluiten. Werkt prima, je moet dan wel bij een handmatige installatie doen en opgeven dat het een client is ipv een repeater. ( Voor Erik 2017-07-23 at 20:54… )

    Toegang tot het installatieschermpje op 192.168.10.1 is eenmalig, zodra de installatie afgerond is kun je daar niet meer bij ( Esmeralda 2017-09-20 at 14:43 ) staat ook in de handleiding…

    http://www.speedtest.net geeft keurige resultaten dus ik ben voorlopig zeer tevreden

    Like

  13. Ik heb deze wifi versterker ook bij de action gekocht.

    Eigenlijk voor de playstation op zolder omdat het normale wifi signaal niet goed tot daar komt. Via de playstation werkt het prima niks op aan te merken. Netflix laad weet lekker snel.. via de telefoon is het echter anders.. laden duurt langeren sommige bijvoorbeeld snapchats kan ik niet eens openen.. ook het wifi netwerk van de router beneden is ineen keer heel langzaam.. iemand enig idee hoe dit kan?

    Like

    1. Kun jij mij vertellen hoe je het werkend hebt gekregen op de Playstation? Ik kan niet inloggen op het WiFi netwerk Dymond WR03 2.4G en ook niet op 5G. Daarnaast is mijn huidige WiFi nog steeds even slecht.

      Ik heb de repeater ingesteld via de handleiding methode 2 zonder WPS en alle lampjes branden wel op de repeater.

      Like

  14. Dymond WR03 met bijgeleverd kabeltje op computer aangesloten (na kabeltje router los te hebben gemaakt) Filmpje you tube bekeken. Probeer scherm te vinden waar browser 192.168.10.1 en username en ww moet worden ingetypt maar weet dat niet te vinden. Wat doe ik verkeerd?

    Like

    1. Wim, je moet je computer eerst verbinden met het Wifi-netwerk dat de Dymond maakt.
      Als dat gebeurd is kan je met de browser naar 192.168.10.1 gaan.
      De rest wijst zich vanzelf.

      Succes!

      Like

  15. goedendag,
    heb de repeater ook gekocht en probeer m te koppelen wat volgens mij ook gelukt is. ik heb een upc box en geen WPS knop dus heb de repeater via mijn laptop gekoppeld. Alle lampjes branden maar als ik m in het stopcontact stop in de kamer waar nodig dan doet de smart tv waar ik hem voor gekocht hebt nog niets. geen Netflix… geen internet verbinding blijft de tv aangeven….weet iemand wat ik fout doe?

    Like

      1. Top!
        Je ziet: het is redelijk eenvoudig om hem aan de praat te krijgen 🙂
        Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

        Like

      2. Goedemiddag,

        toch nog een vraag. Ik heb de repeater aangesloten en wifi met het dymond netwerk doet het goed op mijn smart tv. Ik heb nu wel problemen met mijn eigen wifi netwerk. Mijn telefoon springt normaal gesproken automatisch op mijn mijn eigen wifi als ik thusi ben alleen valt deze nu telkens uit terwijl ik dit voorheen nooit had. Kan dit komen door de wifi repeater? en zoja hoe zou ik dit kunnen oplossen?

        Gr,
        Bianca

        Like

      3. Om vast te stellen of het door de dymond repeater komt moet je ‘m uit het stopcontact halen en kijken of het probleem daardoor verdwenen is. ALs het niet verdwijnt is er een ander apparaat in je huis dat stoort.
        Als het verdwenen is maar weer terug komt als je de repeater weer in gebruik hebt genomen (weer in stopcontact steken) betekent dat de repeater interfereert met je ‘gewone’ wifi-netwerk.
        Dat is op te lossen door voor één van de twee wifi-netwerken het kanaal waarop de Wi-Fi ‘draait’ te wijzigen.

        N.B. Handleiding van de Dymond Wireless router: http://www.dymondgroup.be/wp-content/uploads/2017/05/DymondWR03manualV03GBNLFDCZ.pdf

        Like

      4. het komt echt door de wifi repeater. op moment dat ik deze uit het stopcontact haal doet de rest het weer prima. ik heb de handleiding zelf ook nog thuis liggen. zou je me kunnen vertellen welke stap ik moet volgen om van kanaal kan wijzigen? Ben een beetje leek op dit gebied. was al blij dat het me tot zover gelukt was.

        Like

      1. Hallo Fred,
        hartstikke bedankt voor de genomen moeite. ik heb het net geprobeerd met je stappen planmaar weet niet of ik alles goed heb gedaan. even een paar puntjes…wat ik al zei….ben een leek dus correct me if i’m wrong. Het kan heel goed zijn dat ik dingen verkeerd begrepen heb waardoor bepaalde stappen voor mij niet kloppen. ik heb de router gereset zoals aangegeven. daarna zeg je dat je de laptop moet uitloggen van je eigen wifi netwerk en inloggen op het wifi netwerk van de dymond. hoe doe je dit? of bedoel je het bijgeleverde snoertje in de router zetten en koppelen met laptop en dan op de dymond netwerk inloggen… ik val dus over het woord wifi daar je volgens mij geen wifi verbinding hebt nadat je hem gereset hebt. het wifi netwerk kwam trouwens ook niet omhoog toen ik scannen op wifi netwerk deed. ik kreeg pas verbinding nadat ik de snoer had gekoppeld met router en laptop. punt 2…je zegt inloggen op 196 pagina en dan inloggen met admin en ww 12345678….is dit niet gewoon admin/ admin? voor de rest heb ik alle stappen gedaan zoals je zei en bij channel van 2.4 stond deze al op 6 ipv 11 waar mijn eigen wifi channel op stond vond hem dus al redelijk ver van mijn eigen channel maar heb m toch maar gewijzigd naar 5. save gedrukt maar toen kreeg ik ook een melding dat ik hem moest rebooten omdat t anders niet zou werken. Dit heb ik in 1ste instantie ignored en terug gegaan maar bleef een rode melding krijgen dat wijzigingen niet toegepast werden zolang je niet op reboot geklikt had. ben toen terug gegaan via advanced en kopje basic weer geopenen en reboot gedaan. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en als het klopt kan je je bestand aanpassen voor de volgende leek. laat morgen weten of het inderdaad allemaal goed werkt. het lijkt er in ieder geval wel op omdat ik nu echt op mijn eigen wifi zit zonder dat deze iedere keer wegvalt. moet wel zeggen dat ik nu dicht bij de modem zit dus hou het nog even in de gaten.

        Like

      2. Zo te zien heb je je er aardig doorheen geworsteld Bianca 😀
        En… met een positief resultaat!
        Misschien nóg slimmer om kanaal 2 te kiezen (dan liggen de gebruikte WiFi kanalen nog verder uit elkaar).

        Dank voor je feedback. Zeer gewaardeerd!

        Na een goed verlopen reset komen er twee voorgebakken WiFi netwerken in de lucht. Ik denk dat je de reset niet helemaal hebt uitgevoerd zoals beschreven in de handleiding.
        Daarom de reset procedure even in mijn eigen woorden:
        Om de router te resetten moet je hem in het stopcontact plaatsen en een minuut of zo wachten. Als hij is opgestart (duurt dus even) houd je de reset knop aan de zijkant (de knop die het dichtste bij de netwerk connector zit) 10 seconden ingedrukt. Dan loslaten en weer wachten totdat de router gereset is. Als de reset achter de rug is zie je op je laptop/tablet dat er twee WiFi netwerken bij zijn gekomen te weten DYMOND WR03 2.4G en DYMOND WR03 5G. Verbind je laptop/tablet met het 2.4GHz of het 5GHz netwerk.

        In de webinterface moet je inderdaad inloggen met admin en admin.
        Heb ik inmiddels gewijzigd in STAP 6 van het stappenplan.
        De Reboot had ik vergeten. Niet slim van mij. STAP 16 daarom ook aangepast.

        Like

      3. Fred, ik neem aan dat je in bovenstaand antwoord met “router” de repeater bedoeld?

        Like

      4. Cobi,
        De router is het kastje dat aan de kabel (Ziggo?) of glasvezel (KPN?) of telefoonlijn (KPN?) is verbonden. De router is “aan de achterkant” (de buitenwereld) verbonden met het echte internet. De router maakt tegelijkertijd het wifi-netwerk in huis.
        De repeater is het apparaatje dat je bij Action gekocht hebt en dat je wil/moet verbinden met het wifi-netwerk dat de router verzorgt.

        Like

  16. Hallo,
    Ik ben nieuw hier en ook helemaal een leek. Vorige week heb ik ook een Dymond repeater gekocht voor mijn pc op zolder.
    Ik heb een bbox 3 router van proximus. We hebben overal WiFi in huis behalve op mijn pc op zolder dus daarom deze repeater aangekocht.
    1. Via wps geprobeerd: alle lampjes branden op de repeater. Steek ik de repeater op zolder in het stopcontact naast de pc herkent de pc de repeater helemaal niet.
    2. Verbinding met bijgeleverd kabeltje: ik kan inloggen op de 196 pagina, dan heb ik je bijkomende handleiding gevolgd maar nog steeds geen verbinding met internet. De pc geeft aan dat er verbinding is met een LAN kabel maar dat is het dan ook.
    Ik geef het stilaan op want weet er geen raad meer mee.

    Like

    1. Mijn advies: Toch NOG maar een keer de handleiding lezen en stap voor stap volgen. Als je die handleiding exact volgt is het zo gepiept.

      Like

  17. Hallo, ik heb net de Wi-Fi repeater gekocht bij action. Ik heb alle stappen doorlopen (met kabel via pc) en heb deze nu in de garage in het stopcontact gestopt. Ik heb mss een domme vraag nu maar welke lampjes moeten er branden? De eerste 2 minuten branden ze allemaal en nu enkel de eerste 4 of het eerste en de lampjes boven 2.4G en 5G. De 3 lampjes onder het Wi-Fi tekentje branden niet. Is dit normaal? Bedankt!

    Like

    1. Hallo Isabel. Ik denk dat er iets niet klopt. Bij mij branden uiteindelijk alle lampjes. Sommige knipperen snel in het geval dat er een apparaat communiceert met de repeater.

      Like

      1. Ik heb ondertussen de reparateur terug gereset en het opnieuw geïnstalleerd. Maar het is terug hetzelfde. Enkel de eerste 4 lampjes branden. De repeater zit in een stopcontact in de garage. Ik heb op die plaats 3 vd 4 ontvangstblokjes Wi-Fi op mijn gsm dus ik vermoed dat het signaal sterk genoeg is om de repeater hier te plaatsen. Kan ik de repeater gewoon uittrekken en in een ander stopcontact stoppen dochter bij de modem om het te testen of moet de verbinding dan terug opnieuw gemaakt worden met de modem? Alvast super bedankt voor uw hulp!!

        Like

      2. Prima idee!
        Trek de repeater uit de wandcontactdoos en plug hem ergens in huis (dichter bij de Wifi/modem) weer in een contactdoos. Na een minuut of twee zou hij daar dan weer goed opgestart moeten zijn. De repeater onthoudt namelijk de instellingen die jij eerder hebt ingesteld.
        Succes!

        Like

      3. Gelukt!! (Hopelijk blijven ze nu allemaal branden) en nogmaals super bedankt voor de info en snelle reactie!!!!

        Like

  18. Hallo Isabel. Ik denk dat er iets niet klopt. Bij mij branden uiteindelijk alle lampjes. Sommige knipperen snel in het geval dat er een apparaat communiceert met de repeater.

    Like

  19. Hey ik heb de wifi repeater ook maar naar enkele minuten valt de wifi weer weg paar keer in en uit het stopcontact maar het probleem blijft

    Like

  20. Vandaag WiFi versterker gekocht bij de action, nu al uren bezig km hem te installeren. Helaas nog steeds niet gelukt, we kunnen nergens ons netwerk vinden, deze staat niet tussen de andere netwerken in de lijst. Ook niet als we het via onze tablet of mobiel proberen. Waar kan dit aan liggen? En wat kunnen we er aan doen?

    Like

  21. Als ik met mijn mobiel wil inloggen op het wifi netwerk van de repeater krijg ik iedere keer de melding:
    Kan IP-adres niet verkrijgen
    Weet je hoe ik dit kan oplossen??

    Like

  22. Hey hallo,

    Het lukt mij niet om een wifi signaal op de wifi repeater te krijgen.
    Als ik de stappen volg volgens de handleiding met de wps knoppen (zowel eerst modem of eerst repeater aanzetten) modem is een experia box V8 en staan 50 cm uit elkaar. Blijft het WPS lampje knipperen en na een minuut of drie stopt hij met knipperen. Dan blijven alleen het aanlampje 2.4G en de 5 G branden (ook als ik de repeater uit het stopcontact haal en ergens anders plaats). De lampjes met de wifitekens branden niet. Ik heb hem gereset en opnieuw geprobeerd. Ook dat hielp niet. Ik zie wel de 2.4G en de 5G bij de draadloze netwerken staan met vol bereik, ik kan er ook verbinding mee maken maar ik kan er niet mee internetten.

    Iemand een idee wat ik kan doen?

    Alvast bedankt 😁

    Like

  23. Nog een toevoeging ik heb het geprobeerd met een netwerk kabel en dan 192.168.10.1 in vullen in te vullen in de brouwser, maar hij kan de website niet vinden….

    Like

    1. Carolien,
      1. Steek de repeater in stopcontact
      2. Wacht een minuut
      3. reset je repeater (zie handleiding)
      4. Zet wifi op je computer uit
      5. Verbindt computer via netwerkkabel met de repeater
      6. Ga met browser naar 192.168.10.1
      7. Als er dan niets gebeurt is de Repeater niet in orde. Ik zou er dan mee naar de winkel terug gaan.

      Like

  24. Hallo Fred,

    Ik heb een ander probleem dat ik hier niet ben tegengekomen. Hopelijk kun je me helpen.
    1. ik de repeater aan mijn laptop heb hangen
    2. ik ben keurig verbonden met 192.168.10.1
    3. ik klik op Site Suevey
    4. Ik zie alle wifi-netwerken in de buurt, behalve die van mezelf (tele2)
    5. het netwerkt zie ik wel gewoon op mijn mobiel of in de lijst van wifinetwerken die ik kan selecteren. Maar niet op 192.168.10.1

    Weet jij zo waarom ik mijn eigen netwerk niet zie in de lijst?

    groetjes yorgen

    Like

    1. Hallo Yorgen,

      Dat is een hele lastige.
      Ik raad je aan om

      1. Je Tele2 router te resetten.
      Zoek in de gebruiksaanwijzing op hoe je dat moet doen.
      Wacht totdat die weer up & running is (wifi weer in de lucht. check met je mobiel)
      En nadat je tele2 netwerk er weer is vervolgens
      2. Je Dymond repeater uit het stopcontact te halen en dan te resetten
      a. Steek de Wifi repeater in een stopcontact en wacht 1 minuut.
      b. Druk 10 seconden op de reset-knop aan de linkerzijde van het toestel.
      c. Wacht 2 minuten.

      Als je in de Site Survey het tele2 wifi netwerk dan nog steeds niet ziet iraad ik je aan om het apparaat terug te brengen.

      Like

  25. Hallo,

    Ook ik heb me al door heel wat vragen/antwoorden, het wijzigen van de kanalen etc. geworsteld, maar ik kom er niet uit…
    Na meerdere pogingen, ressetten en weer installeren herkent mijn telefoon telkens wel de beide netwerken van Dymond. Maar steeds geeft hij bij het verbinden bij 2.4G de foutmelding ‘verificatiefout opgetreden’. En bij 5G ‘kan het IP adres niet verkrijgen’. De tablet herkent alleen 2.4 en geeft dezelfde foutmelding.

    Contact gezocht met het support-mailadres en van hen krijg ik het advies de kanalen te wijzigen – alle kanalen hetzelfde nummer. Nu zit onze modem op channel 1(B+G+N). De 2.4 Hz staat op 6 en kan ik niet veel verder verlagen. De 5 Hz staat op 153 en, ook als ik het land wijzig naar NL, kan niet veel lager.
    Van de support-afdeling krijg ik het advies mijn routerkanaal te wijzigen naar 6.
    Nu weet ik uberhaupt niet hoe ik dat doe, maar aangezien mijn wifi verder goed werkt (alleen stopt het bereik bij de achterdeur), ben ik ook een beetje huiverig om hier aan te gaan sleutelen….

    Wat nu?!
    Heeft u nog goede tips?!

    Vriendelijke groet,

    Marga

    Like

    1. Hallo Marga,

      Die supportgroep weet dus niet van de hoed en de rand. Zeer onverstandig (dom!) advies van hen.
      a) Ga niet sleutelen aan (het kanaal van) je modem/router. Nooit iets kapot maken dat goed werkt.
      b) Je moet (als het effe kan) NOOIT het kanaal van de Dymond op het kanaal van je bestaande moden instellen. Die kanalen zijn juist bedacht om te voorkomen dat ze elkaar in de weg zitten (interferentie).
      Je hoeft niet het kanaal met het laagste nummer te kiezen. Je moet er juist een kiezen die afwijkt van het kanaal van je modem en liefst ook afwijkt van de kanalen van de modems van je buren. Alleen dan heb je kans op zo min mogelijk ‘interferentie’.
      Ik heb op https://www.fredzelders.nl/2018/01/07/wifi-repeater-van-de-action-follow-up/ stap-voor-stap uitgelegd hoe je kanaal-instellingen van de Dymond kan veranderen.

      Like

  26. Hallo,

    Vandaag de Dymond repeater gekocht en geïnstalleerd via de netwerkkabel. Alle lampjes branden op de repeater en “verbonden” met mobiel (ik hoef geen wachtwoord meer in te vullen). Alleen als ik dan op de 2,4 of 5 G wifi verbinding druk dan komt hij niet verder dan ip- adress ophalen. En als ik buiten bereik van mijn wifi router ga staan en ik wil verbinden dan zegt hij zwake verbinding en kan geen ip adress ophalen terwijl het wifi icoon volledig gevuld is. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd incl. De kanalen veranderen maar hij blijft hetzelfde probleem geven.

    Hoe los ik dit op?

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet, Nikie

    Like

    1. Eh… hier blijf ik het antwoord schuldig Nikie!
      Hopen maar dat een andere lezer een antwoord heeft.

      Mijn 5 cent:
      1. Herstel naar Fabrieksinstellingen en
      2. probeer dan opnieuw alles te doen zoals in de handleiding beschreven.
      Als het resultaat identiek is dan zou het kunnen zijn dat het apparaat niet goed is.

      Like

  27. Het is m.i. essentiëel om, indien 192.168.10.1 gebruikt word je dit doet d.m.v. een verbinding met de Dymond zélf. Ik deed het door met de smartphone verbinding met Dymod tot stand te brengen en van daar naar 192.168.10.1 te surfen. Vanop een andere PC middels de router en een kabel ging dit niet!

    Like

    1. Zoals beschreven in de handleiding van de repeteer: Koppelen met het Wifi netwerk dat jij met de Experia box v10 thuis hebt gemaakt.

      Like

      1. De repeater verbindt met jouw wifi. Het lijkt me sterk dat je jouw TV op je Wifi hebt aangesloten.
        Kijken via de KPN iTV app is misschien mogelijk, maar dat hangt af van de capaciteit en de kwaliteit van jouw wifi netwerk en router.

        Like

Plaats een reactie